BAGAIMANA SAYA MELETAKKAN DIRI MENJADI INDIVIDU DIHORMATI DIKALANGAN PHOTOGRAPHER…..Sambungan

BAGAIMANA SAYA MELETAKKAN DIRI MENJADI INDIVIDU DIHORMATI DIKALANGAN PHOTOGRAPHER.
 
SAMBUNGAN ARTIKEL SEMALAM
 
Saya terus-menerus meminati kamera dari hari ke hari sehingga hari ini. Namun kemahiran saya menggunakan kamera dengan jari-jemari sendiri sangat terkebelakang.
 
Disebabkan itu, saya bertukar arah dari menjadi seorang profesional photographer kepada menjadi orang penting di balik tabir sesuatu photo atau video. Sayalah pengarahnya. Sayalah stylish nya. Sayalah plannernya.
 
Bagi posisi tersebut, walaupun saya tidak memegang kamera, namun kamera menurut kehendak saya. Profesional kameraman pun menurut apa yang saya nak.
 
Manakala sebagai stylist juga, semua pergerakan dan peragaan model baik brbentuk human atau bukan human, semua disusun dan diatur mengikut apa yang saya rancangkan.
 
Benarkah ini berlaku ? Bukankah profesional fotografer ada skill dan pengalaman mereka sendiri dan lebih pro? Kenapa mereka perlu akur dan patuh serta hormat pengarah pengambaran?
 
Saya akan sambung dan jawab di artikel berikutnya….
 
Barulah makin suspen cerita BAGAIMANA SAYA MELETAKKAN DIRI MENJADI INDIVIDU DIHORMATI DIKALANGAN PHOTOGRAPHER.

Food Technologist yang terlibat dalam industri FMCG terutamanya berkaitan jualan, pemasaran, penjenamaan dan pengiklanan lebih 25 tahun. Kini aktif sebagai perunding Branding, Pengiklanan dan Pemasaran serta Penyedia Latihan .    Keledek Lensa kendaliannya juga banyak membantu peniaga-peniaga membuat photoshoot produk yang profesional untuk sebarang tujuan iklan .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *