Kata-Kata Yang Menginsafkan

Kata-kata Yang Sangat Menginsafkan

Pagi ini saya mendapat satu pesanan whatsapp yang sangat menginsafkan. Ianya datang dari seseorang yang patut saya berikan kredit kepadanya iaitu saudari yang menggelar dirinya Tuan Puteri Peah Najwa. Karangan whatsapp beliau adalah seperti di bawah :

TUAH HIDUP MANUSIA

Ada orang kerana badannya besar, dia dikenali.

Ada orang kerana dia anak/ahli keluarga seseorang, dia disanjungi.

Ada orang hidup merana sebelum usia 30, tetapi selepas usianya 30, rezeki yang datang mencurah-curah dan tak henti-henti.

Ada orang menceburi hampir 100 jenis bisnes, tetapi masih gagal dan rugi. Tetapi apabila usahanya yang ke 101, bisnesnya menjadi dan rezeki yang datang berlipat kali ganda dari apa yang dihajati.

“Perlukan Fotografi Makanan atau Fotografi Produk…hubungi 012.6057259 atau terus ke www.keledek.com/fotografi-produk

Ada orang  tak pernah buat bisnes sana sini, tetapi sekali buat bisnesnya terus menjadi.

Ada orang bekerja siang malam tak henti-henti nak kumpul duit untuk anak bini. Tetapi rezeki yang dipinta datang bertimpa-timpa apabila anak bini dijemput Ilahi.

Ada yang mendapat kesempitan hidup apabila berada di negara sendiri, tetapi apabila berhijrah ke negara orang, disitulah ada tuah, disitulah ada rezeki.

Ada orang sebelum berkahwin, segala yang diusahakannya dipandang sepi. Tetapi apabila berkahwin je…tuah dan rezeki semakin berseri-seri, segala usahanya dipandang sana sini.

Ada pula orang sebelum kahwin, happy go lucky. Tetapi apabila sah sahaja berkahwin, kehidupannya mulai sepi. Bahagia yang dicari, duka yang menanti.

Kerana itu, ada orang, tuah dan rezekinya datang apabila ditinggalkan isteri, diceraikan suami.

Ada orang bertahun-tahun menghidap penyakit kronik, tetapi masih hidup sehingga ke hari ini.

Ada orang pula, sihat walafiat tetapi tak sangka telah dijemput ilahi.

Ada orang rezekinya sampai apabila sudah puas melalui onak dan duri.

Ada orang rezekinya semudah A,B,C tanpa perlu lalui cabaran sana sini.

Ada orang buat apa saja menjadi, tetapi kerana silap satu sahaja Allah taala nak uji, habis lingkup usahanya selama ini.

Ada orang pula, sudah puas berguru sana sini tetapi masih belum dapat apa yang dihajati, tetapi akhirnya kerana sang guru ini, dia perolehi apa yang dihajati.

Kita semua tak sama, kitaran hidup kita juga berbeza, tuah dan rezeki itu rahsia Dia. bersyukurlah apa yang ada.

 

Cantik kan kata-kata tersebut.

 

Siapa BADRI  JAAFAR ! Terlibat dalam industri Jualan dan Pemasaran terutamanya penjenamaan dan pengiklanan lebih 20 tahun. Kini aktif sebagai perunding Branding dan Pengerusi ReviewStations.com Keledek Lensa Studio kendaliannya juga banyak membantu peniaga-peniaga membuat photoshoot produk yang profesional untuk sebarang tujuan iklan .

 

Food Technologist yang terlibat dalam industri FMCG terutamanya berkaitan jualan, pemasaran, penjenamaan dan pengiklanan lebih 25 tahun. Kini aktif sebagai perunding Branding, Pengiklanan dan Pemasaran serta Penyedia Latihan .    Keledek Lensa kendaliannya juga banyak membantu peniaga-peniaga membuat photoshoot produk yang profesional untuk sebarang tujuan iklan .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *